Om webplatsen

Användarvillkor

Svenska Hovslagareföreningen, nedan benämnt “SHF”, äger denna webbplats och, om annat ej anges, även innehållet på densamma. Genom att gå in på och nyttja denna webbplats anses du ha accepterat de nedan angivna villkoren, härefter ”Användarvillkor”. SHF förbehåller sig dock rätten att när som helst ensidigt ändra Användarvillkoren. SHF rekommenderar dig därför att regelbundet hålla dig uppdaterad  rörande innehållet i dem. Användarvillkoren ändrades senast den  2009-07-05. Om något eller några av Användarvillkoren strider mot lag, eller på annat sätt är ogiltiga, skall detta inte påverka tillämpligheten av de övriga delar av Användarvillkoren.

Nyttjande

Innehållet på denna webbplats får endast användas för personligt bruk och i syfte att inhämta information. Det material som är publicerat på webbplatsen av SHF får läsas, kopieras, skrivas ut och distribueras under förutsättning att:

1. själva innehållet som sådant inte skall användas för kommersiellt bruk,
  2. om materialet distribueras med hänvisning till SHF och
  3. alla notiser i materialet om att upphovsrätten och annan äganderätt tillhör SHF finns kvar.

Innehållet på denna webbplats får inte ändras, sändas, återskapas, publiceras, licensieras, överföras eller säljas utan föregående skriftligt godkännande från SHF .

Varumärken och upphovsrätt

Alla varumärken, andra kännetecken, logotyper, texter, bilder och programvara som återfinns på denna webbplats tillhör SHF om ej annat anges. Detta material utgör immaterialrättsligt skyddad egendom. All användning av dessa varumärken, kännetecken, logotyper, texter, bilder och programvara är, om ej annat framgår av Användarvillkoren, förbjuden. Olovligt nyttjande eller distribution av material på denna webbplats kan – med stöd av tillämplig lag – leda till såväl civilrättsliga som straffrättsliga påföljder. SHF  kommer att vidta samtliga möjliga åtgärder för att skydda och upprätthålla sina immateriella rättigheter.

Informationspolicy

SHF  lämnar inte några som helst garantier, varken uttryckliga eller underförstådda, rörande informationsinnehållet på denna webbplats. Detta innefattar t ex – men inte uteslutande – garantier rörande

1. möjligheten att sälja denna information,
  2. informationens användbarhet för speciella syften eller
  3. att informationen inte utgör intrång i tredje mans rätt.

SHF garanterar varken att informationen på denna webbplats är korrekt eller komplett

SHF förbinder sig inte att uppdatera vare sig informationen eller materialet på denna webbplats. SHF förbehåller sig vidare rätten att vid varje tidpunkt – utan att på förhand ge besked därom – förändra informationen på denna webbplats. Dessa förändringar kommer sålunda att införas i varje ny version av webbplatsen.

SHF kan aldrig hållas ansvarigt för de skador, direkta eller indirekta av vad slag det vara må, vilka på något sätt har ett samband med nyttjandet av eller oförmågan att kunna nyttja webbplatsen eller dess innehåll alternativt skador som på annat sätt har ett samband med innehållet på webbplatsen. Detta gäller oavsett om det är fråga om kontraktuellt, utomkontraktuellt eller strikt skadeståndsansvar alternativt någon annan form av skadeståndsansvar. Detta gäller även om SHF blivit informerat om möjligheten att sådan skada skulle kunna uppstå.

Andras Webbplatser

Denna webbplats kan innehålla länkar till webbplatser som tillhör tredje man. Dessa länkar är inlagda på webbplatsen i syfte att underlätta dess besökares användning. SHF ansvarar varken för dessa webbplatsers innehåll eller för informationens tillförlitlighet på webbplatserna. SHF ansvarar inte heller för dessa webbplatsers uppfyllelse av integritetsskyddet. SHF  kan när som helst ändra denna information genom att uppdatera den.

Integritetspolicy

SHF respekterar din integritet och har för avsikt att skydda den. Vi tillhandahåller denna integritetspolicy för att informera om hur vi hanterar information och vad du själv kan påverka när det gäller hur uppgifter samlas in på Internet, och hur denna information används. Den här webbplatsen regleras i enlighet med svensk lagstiftning. Svenska allmänna domstolar har exklusiv domsrätt rörande eventuella tvister som uppstår på grund av ditt bruk av webbplatsen. Webbplatsen www.hovslagareforeningen.se ägs av Svenska Hovslagareföreningen, Ekeby Sjöstugan 1, 642 96 MALMKÖPING.

Tillgång till dina personliga uppgifter

Vi behandlar inga personuppgifter om dig såvida du inte själv anger dem eller får information om att behandling av personuppgifter krävs.
Om du vill begära att få tillgång till de uppgifter vi har om dig, eller om du har frågor om SHFs datasekretess är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande eller ett brev till SHF kansli. Vi tillhandahåller en läsbar kopia av de personuppgifter vi har rörande dig inom en månad, vi kommer att behöva bevis om din identitet. Du har rätt att ifrågasätta de uppgifter vi innehar om dig, och där så är tillämpligt kan du få uppgifterna: raderade, korrigerade, ändrade eller kompletterade. Vår integritetspolicy överensstämmer med personuppgiftslagen (1998:204). Lagstiftningen rörande datasekretess är under omarbetning, och vi rekommenderar att du regelbundet kontrollerar om vår integritetspolicy har uppdaterats.

Hyperlänkar

För din bekvämlighet och nytta kan SHF:s webbplats tillhandahålla länkar till webbplatser tillhöriga tredje part. Om du använder dessa länkar kommer du att lämna SHF:s webbplats. SHF kontrollerar inte dessa webbplatser eller deras sekretessprinciper, som kan vara annorlunda än SHF:s . Vi har inget inflytande på webbplatser tillhöriga tredje part. SHF:s sekretessprinciper omfattar inte personuppgifter du själv väljer att överlämna till ej relaterad tredje part. Vi uppmanar dig att läsa integritetspolicyn hos respektive företag innan du överlämnar någon information om dig själv.

Webmaster@hovslagareforeningen.se