Fortbildningen – SHF

Fortbildningen startades 1999 genom ett samarbete mellan  Svenska Hovslagareföreningen, Sveriges Lantbruksuniversitet och Mustad. Syftet var att ge hovslagare en djupare kunskap inom sitt yrke samt skapa en positiv utveckling inom hovslageribranschen.Fortbildningen startades 1999 genom ett samarbete mellan  Svenska Hovslagareföreningen, Sveriges Lantbruksuniversitet och Mustad. Syftet var att ge hovslagare en djupare kunskap inom sitt yrke samt skapa en positiv utveckling inom hovslageribranschen.

Länk till mer info för respektive block

Anmälan sker i formuläret längst ner på denna sida. OBS!: Antalet platser är begränsade. Varje kurs måste ha minst 10 deltagare för att kursen ska genomföras. Efter anmälan skickas en faktura som ska vara betald inom 10 dagar. Anmälan är bindande. Kursavgiften återbetalas vid uppvisande av sjukintyg eller liknande. Om arrangören ställer in återbetalas kursavgiften.

Anmälan är öppen till alla block som har datum.

Anmälan till ett block görs via formuläret längst ner på denna sida!

Vi har avtal med Best Western Hotel Svava i Uppsala och kan erbjuda våra kursdeltagare rabatt på övernattning. Ange ”Hovslagareföreningen” vid bokning. Ytterligare information om hur man bokar får man i samband med annan information inför varje block.

Har du tidigare genomfört ett block är du välkommen att gå om blocket som åhörare. Se kostnad nedan.

Medlemmar i SHF är ansvars- och olycksfallsförsäkrade genom föreningen. Övriga deltagare måste ha egna giltiga likvärdiga försäkringar.

Priser:

Medlem i SHF Ej medlem
Block 1  5500 kr 6500 kr
Block 2 4000 kr 5000 kr
Block 3 1500 kr 2000 kr
Block 4 4000 kr 5000 kr
Block 5 5500 kr 6500 kr
Block 6 4000 kr 5000 kr
Block 7 5500 kr 6500 kr
Repetition – block 1 samt 4-7.  + 200 kr per dag utöver dag 1, matkostnad. 1500 kr 1500 kr
Examen 5000 kr 6000 kr

Moms tillkommer på samtliga priser.

Datum för blocken

Block 1
Block 2 9-10 februari.
Block 3 våren 2025.
Block 4
20-21 april.
Block 5 1-2 juni.
Block 6 våren 2025.
Block 7  27-29 september.
Examen juni-augusti 2025.

Anmäl dig via formuläret nedan.

Ange blocknummer