Block 6 – Fortbildning i hovreparationer

Helgen den 21 – 22 november avhåller vi block 6 (hovreparationer) på SLU i Uppsala. För dig som redan tidigare har gått delar eller hela blockutbildningen men känner att du kan ha nytta av en uppdatering av dina kunskaper erbjuder vi ett fåtal platser!

I den teoretiska delen kommer bl.a. följande ämnen att tas upp: hornsprickor, hålväggsproblematik, exungulation, hornpelare, keratom, omformning av horn, hov mm.

Praktiska moment kommer bl.a. att handla om olika sätt att fixera hornsprickor och behandling av bärrandsröta/hålväggar.

Som huvudlärare har vi veterinär Ove Wattle samt hovslagarmästare Henrik Jansson.

Priset för hela helgen är 5 000 kr för medlem i SHF och 6 000 kr för icke-medlem (25%moms tillkommer på priset) faktureras efter din anmälan. Då kommer du även att få information med övernattningsförslag.

För frågor och anmälan kontakta Michael Knap, michaelknap@hovslagareforeningen.se