Dr. Simon Curtis & Robert Shave FWCF – Zoom-clinic!

Simon Curtis – digital föreläsning med SHF-rabatt!
Nu kommer en ny chans. Simon Curtis och gästtalare Robert Shave FWCF
håller ett interaktivt 3-timmarswebinar om hovtillväxt och dess
betydelse för hovvård, torsdagen den 20 maj klockan 19:00, (Svensk tid).

OBS! Föreläsningen är på Engelska!

Som medlem i SHF har du 25 procent rabatt på biljetterna.

En biljett till webbseminariet ger dig:
– Tillgång till ett live-sänt interaktivt webinar
– Full videoinspelning av webbseminariet efteråt
– Certifikat för närvaro för anspråk på CPD / CE-poäng
– En PDF gällande vidareutbildning och viktiga take-away
– Frågor besvarade i en öppen Q&A

Hovtillväxt: dess ganska okända hemligheter

Alla inom hovvårdssektorn påverkas av hovtillväxt, och ändå verkar vi veta så lite.Hur många gånger har vi märkt att en hov inte växer tillräckligt? Vi klagar sällan om de växer för mycket; det är ofta bra för affärerna. Sedan finns det problemen med ojämn tillväxt; mer vid hälen än tån, mer på ena sidan. Båda dessa skapar en obalanserad hov eller kanske är det en obalans som påverkar tillväxten. Vad är egentligen hovtillväxt? Är det hur mycket horn som tillkommer till den hovbärande ytan eller är det hur mycket horn som genereras vid kronranden? ”

Vi kommer att diskutera ämnet på djupet och deltagarna kommer att ha tid att chatta med andra deltagare, samt frågor och svar direkt med talarna. Andra aktiviteter inkluderar en mini-scavenger-jakt, frågesport, priser, specialerbjudanden och mer.

Efter evenemanget kommer biljettinnehavare att ha möjlighet att titta på hela webbseminariet i en videoinspelning och de kommer att få en PDF med viktiga take-away / papper för vidare inlärning och ett närvarobevis för att göra anspråk på CE / CPD-poäng där det är möjligt.

För att registrera dig för Hoof Growth Webinar med Dr Simon Curtis och Robert Shave FWCF

gå till: https://bit.ly/HoofGrowthWebinar

När du väljer din biljett, välj ’Enter promo code’ längst upp och ange koden.
Detta ger dig som medlem i SHF 25 procent rabatt på dina biljetter.

Om du stöter på några problem, vänligen maila sjcurtisbooks@gmail.com för hjälp.