Följ med SHF på en utbildningsresa till USA!

Svenska Hovslagareföreningen reser åter västerut!

Kansas-City-Scout-Sculpture

Efter förra årets succé arrangerar SHF åter en utbildningsresa till USA! Vi reser den 21 februari 2015- 8 mars 2015.

Vi besöker bland annat AFAs årliga konvent, Oklahoma och Dallas i Texas!

Program

Utresa från Kastrup eller Arlanda 21 februari 2015 till Kansas City, USA. Vi hyr bilar med plats för 6-7 personer. Två personer per bil turas om att köra.

Vi börjar med att besöka AFAs årliga konvent på Sheraton Overland Park i Kansas  City. På konventet deltar vi i mängder av olika föreläsningar, demonstrationer och hands on  clinics.

Overland-Park-LogoRevised-2-1-287x289

Därefter beger vi oss  till en hovslagarskola i Oklahoma, vi tittar förstås in i flera hovslagaraffärer och hälsar på hos uppfödare och karantänstall.

När vi sedan far vidare söderut passerar vi ett Rescuecenter för vilda djur, mera hovslagaraffärer och vi besöker några av världens bästa westernryttare och deras hovslagare på fina anläggningar runt om i Whitesboro. Vi avslutar resan med en trevlig helg i Fort Worth, Dallas med bl.a. Rodeon på Stockyards och världens största honkytonkställe: Billy Bobs Texas !

www.billybobstexas.com

Hemresa från Dallas, Texas den 8 mars 2015 till Kastrup eller Arlanda.

Anmäl snarast möjligt, dock senast 20 november 2014!

Pris: Preliminärt 16 000 kr varav anmälningsavgift 8000 kr. Priset kan behöva justeras upp eller ned med ca 2000 kr.

Priset inkluderar flyg från Kastrup eller Arlanda, hotell med del i dubbelrum, bilhyra samt anmälningsavgift till AFA.

Enkelrum kan fås mot extra kostnad.

Icke medlemmar i SHF betalar en extra anmälningsavgift om 1500 kr. Gäller ej medlems medföljande partner. Resterande del faktureras efter bokning. Anmälan är bindande. Resan och vistelsen sker på helt eget ansvar.

Om så önskas kan man köpa till reseförsäkring för 595 kr och avbeställningskydd för ca 695 kr.

Det krävs visum för att resa till USA. Alla resenärer ansvarar själva för att söka ESTA (visum) till USA. se till att ditt pass har mer än 6 månaders giltighetstid kvar när du ansöker. Här ansöker du om visum: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

stockyards-championship-rodeo-992691-regular

Anmäl dig genom att maila eller skicka in en kopia på ditt pass till kansliet. Ange namn, personnummer, fullständig adress, telefonnummer, önskad avreseort och uppge om du vill köpa till försäkringar.  Anmälan ska följas av en inbetalning av anmälningsavgiften 8000 kr på plusgiro 11 41 13-4.Ange ditt namn vid inbetalning. Anmälan är giltig när avgiften är inbetalad.

Vid frågor om resan kontakta Zeta Lång på telefon: 073-346 92 93 eller mail zeta.lang@gmail.com

Vid frågor angående bokning mm kontakta Magdalena på kansliet, 0722-088 008 eller kansliet@hovslagareforeningen.se

Kansli SHF kansliet@hovslagareforeningen.se Alestadsv. 167 27595 Sjöbo

Kom med på denna fantastiska resa!