Hovslagarträff 10/10 på Mälaren Hästklinik, Sjöbacka Nykvarn

Vi vill härmed bjuda in hovslagare till en nätverksträff 10 oktober kl 18,00 på Mälaren Hästklinik, Sjöbacka Nykvarn.

Magnus och Ricard från SHF´s styrelse kommer att vara på plats för att prata om föreningen och kan svara på frågor, tankar och idéer kring föreningen.

Klinikens veterinärer Hanna Jönsson och Izabella Granswed kommer att finnas på plats för att prata om anatomi,  diagnostik (Röntgen, ultraljud, MRI). Deras klinikhovslagare Andreas Larsson tillsammans med veterinärer kommer även att prata om olika sjukbeslag, och när vi använder dem.

Vi vill också prata om det otroligt viktiga samarbetet med er hovslagare som arbetar ute i stallarna. Hur kan vi skapa en ännu bättre kommunikation? Hur remitterar vi hästarna till er och hur får ni svar på era frågor?

Självklart bjuder vi på gofika.

Anmäl senast 3 oktober till emmat@hastklinik.se

Träffen är gratis