Kalender för Fortbildningen

Block 6 Hovreparationer 21-22 november 2015 Uppsala

Block 7 Hovsjukdomar januari – mars 2016 Uppsala

Examen augusti – oktober, 2016

Antalet platser är begränsade. SHF har rätt att ställa in kursen om deltagarantalet är för lågt. Efter anmälan, som vi måste ha minst en månad i förväg, skickas en faktura som ska vara betald inom 10 dagar. Anmälan är bindande, kursavgiften återbetalas vid uppvisande av sjukintyg eller liknande. Om Hovslagareföreningen ställer in kursen återbetalas kursavgiften i sin helhet.

Viktigt: Har du som mål att bli godkänd hovslagare genom SHFs Fortbildning bör du  anmäla dig till de nu planerade blocken. Vi kan f.n. inte garantera ytterligare blocktillfällen än ovan nämnda. Så snart vi har datum klara för kommande block kommer information om detta att läggas ut på SHFs hemsida under fliken ”Aktuellt/kalender” och under fliken ”Fortbildning/anmälan”.

Vi har avtal med hotell och kan erbjuda våra kursdeltagare kraftig rabatt på övernattning. Information om hur man bokar får man i samband med anmälan.

Anmälan ska vara skriftlig, helst på mail till kansliet@hovslagareforeningen.se eller till Svenska Hovslagareföreningens Kansli, Box 37, 27521 Sjöbo.  Uppge namn, adress, organisationsnummer eller personnummer och telefon.

Frågor kring anmälan besvaras av kansliet, på ovan email adress eller telefon 040-682 07 02.

Frågor kring utbildningen besvaras av fortbildningsansvarig Michael Knap telefon 070-947 98 56 eller michael.knap@hovslagareforeningen.se.