Svenska Mästerskapen i hovslageri 2014

Open Swedish Championships 2014, 5-8 juni på Strömsholm

Vi vill framföra ett stort och hjärtligt TACK till alla våra tävlande, sponsorer och funktionärer för en fantastisk SM-helg.

A great many thanks to all our contestants and sponsors for a great event! Foto; Daniel van der Blij.

vinnare sm

Praktisk information (information in english below)

Startanmälan och utdelning av entréband och program görs på campingen Strömsholm onsdag kväll samt torsdag 08:00-12:00 och fredag 08:00-10:00. Ni som anländer senare måste ringa och avtala tid. (Malin Alldén 070-207 64 53) Observera att detta är viktigt då ingen kommer in på tävlingsområdet utan entréband och biljetter.

Två entréband per tävlande samt parkering på anvisad plats ingår. Ytterligare entrébiljetter kan köpas på plats eller online på www.nationaldagstavlingarna.se

Avlastning av utrustning till tävlingsplatsen sker utmed vägen som går förbi slottet eller efter överenskommelse hämtar vi utrustningen på parkeringen med fyrhjuling. (vägen som är markerad i svart på kartan, vid den grusvägen som leder till tävlingsplatsen, efter leklandet.) Utrustningen kan lämnas kvar på tävlingsplatsen, vi kommer ha vakter som patrullerar. Detta sker på eget ansvar, Svenska Hovslagareföreningen tar ej ansvar för de tävlandes utrustning.

Vid campingen har vi tälten uppsatta för lite aktiviter efter tävlingarna. Kom och träffa utställare, på fredag är det grillkväll med underhållning. Grillning kostar 150kr per person och biljetter köpes på tävlingsplatsen senast kl. 15.00. Festmiddag med prisutdelning på lördag sker på restaurang Westerqvarn. Middagen kostar 500kr och föranmälan samt förbetalning krävs, beställ på kansliet@hovslagareforeningen.se

Det kommer att finnas möjlighet att åka häst och vagn från campingen till Westerqvarn. Tider och kostnad kommer att meddelas under tävlingarna.

Söndagens prisutdelning sker på Nationaldagstävlingarnas arena.

Practical Information

Registration and distribution of entry armbands and programs will take place at the Strömsholm camping on Wednesday evening, Thursday from 08:00 to 12:00 and Friday from 08:00 to 10:00. If you arrive later, please call and book a time with Malin (Malin Alldén 070-207 64 53). Please note that nobody will be able to enter the competition area without an armband and a ticket.

Two armbands per contestant and a parking spot are included. Additional tickets can be purchased at location or online on www.nationaldagstavlingarna.se

Unloading of material will be done via the road that passes by the castle (marked in black on the map, by the dirt road that leads to the competition ground, after the playground) or upon agreement fetched at the parking lot with a quad. The material can be left at the competition area, watch patrols will be organized. This will however be under your responsibility. Svenska Hovslagareföreningen will not take responsibility for the contestants’ material.

A tent will be set up at the camping for small activities and games. Come and meet exhibitors. There will be a barbecue and entertainment on Friday. The barbecue will be 150 SEK per person and tickets will be available at the competition area until 15:00. The dinner party and awards ceremony will take place on Saturday at the Westerqvarn restaurant. The dinner will cost 500 SEK per person and needs to be ordered and paid in advance. Please order with kansliet@hovslagareforeningen.se

It will be possible to ride with horse and carriage from the camping to the Westerqvarn restaurant. Time table and price will be communicated during the competitions. The Sunday awards ceremony will take place at the Nationaldagstävlingarnas arena.

omradeskarta-800x548

President event: Magnus Smederöd