Svenska Mästerskapen i hovslageri 4-7 juni 2015

Välkomna till 2015 Svenska Mästerskap i hovslageri!

SHF_logo_mindre

4-7 juni 2015 Strömsholm i samband med Nationaldagstävlingarna

En hästfest i slottsmiljö för hela familjen!

Svensk Mästare i hovslageri 2015 är Simon Bodner!

På andra plats kom Rickard Svärd och på tredje plats Per Nilsson.

Våra varmaste gratulationer till SM pristagarna!

På bilden nedan står pristagarna från höger till vänster, Simon Bodner, Rickard Svärd och Per Nilsson.

vinnare

Hjärtliga gratulationer till pristagarna i Division 2!

Segrade gjorde Elin Bäcklund, på andra plats kom Jamie Skinner och på tredje plats Elin Bard!

På bild nedan från vänster till höger, sponsor Börje Wetterlind BeWe Horseshoes, Jamie Skinner, Elin Bäcklund och Elin Bard.

11352222_925843327466561_1484756472_n

Varma gratulationer till pristagarna i Division 3!

Segrade gjorde Peter Sely (Danmark), på andra plats kom

Gabriella Larnebring (Sverige) och på tredje plats Erik A Haarstad ( Norge).

På bilden nedan är pristagarna flankerade av sponsor Mustad, från vänster till höger Erik A Haarstad, Gabriella Larnebring och Peter Sely.

11355425_925843187466575_221138181_n

Svenska Hovslagareföreningen vill rikta ett varmt tack till våra sponsorer, Werkman Horseshoes, Mustad, BeWe Horseshoes, Bergers Smedie, Tobbe Larsson, samt till alla deltagande hovslagare, funktionärer och publik. Välkomna tillbaka nästa år!

Resultat

klass 1

klass 2

klass 3

klass 4

klass 5

klass 6

klass 7

klass 9

klass 8

klass 10

klass 11

Division 1 total

Division 2 total

Division 3 total

Följ tävlingarna i bild och text på vår Facebooksida! https://www.facebook.com/SvenskaHovslagareforeningen

ab8z0327

Tävlingsledare                   Magnus Smederöd

Teknisk chef                      Magnus Smederöd

Domare                             Jesper Eurenius-S

Domare                              Petter Spilling-No

Chef funktionärer               Malin Alldén

Chef sekretariat                 Helena Evertsson Lundin

Speaker                             Helena Evertsson Lundin

Veterinär                            Hallstahammars vet station

Program med bilder och mått / Schedule with pictures and measurements

Bilder/ Pictures SM skor/ shoes

Mustad-Hoofcare

Werkman

Katalogframsida logga bergers

Tobbe Larsson

Praktisk information / Practical information

(will be published in english)

SM i hovslageri är en del av Nationaldagstävlingarna på Strömsholm. Ackreditering för samtliga tävlande görs direkt vid ankomst i ryttarservice/stallkontoret som finns i Knytpunkten på stallplan. Ackrediteringen är obligatorisk och varje tävlande får två band. Utan dessa band får man inte inträde till tävlingsområdet.

Tävlande har kostnadsfri parkering på ”Koängen”. Denna finns på vänster sida om vägen om man kör mot tävlingsplatsen från slottet och Strömsholms stora ridanläggning. Det finns ingen parkering i direkt anslutning till tävlingsplatsen. Det kommer att finnas en fyrhjuling med vagn för att hjälpa till med transport av utrustning från parkeringen.

Utrustningen kan lämnas inlåst på bevakat område under natten och behöver inte flyttas under helgen.

Vi har ett café i anslutning till tävlingsplatsen som är öppet hela helgen under tävlingarna, torsdag-söndag. I caféet kommer det att finnas frukost, kaffe/ te och dryck, enklare mat som smörgåsar, korv med bröd, toast, hembakat fikabröd och godis. Endast kontant betalning. Alla tävlande får gratis kaffe och vatten i caféet.

På fredagkväll har vi en grillbuffé, matbiljett till denna köpes i vårt café och kostar 160 kr. Dryck (fullständiga rättigheter) köpes separat på fredagkvällen. Även här gäller kontant betalning.

Lördagens middag är på Restaurang Westerqvarn. Denna måste föranmälas och vara förbetald. Kontakta Magdalena på kansliet@hovslagareforeningen.se om du vill deltaga på lördagens middag. Kostnad 550 kr, betalas i förskott via faktura.

Torsdag 17:00 Clinic med Aksel Vibe och Jonathan Nunn. Skoning av islandshäst och halvblod.

Fredag 17:00 Clinic med Aksel Vibe och Jonathan Nunn. Ardennerskoning.

Observera att tävlingsplatsen är flyttad i år, se denna karta Please note that the arena has been moved since last year:

omradeskarta-800x548