Årsmöteshelg 2017

Program SHF Arsmoteshelg 2017

Arsmotestavlingar RITNINGAR

Föreningsdokument

Transport Arsmotet Malmo  (Om Du flyger till Malmö airport på fredag morgon)

Transport Arsmotet Lund     (Om Du tar tåg till Lund på fredag morgon)

Varmt välkomna till Svenska hovslagareföreningens årsmöteshelg 2017.
7-9 april 2017 Flyinge & Elite Hotel Ideon Lund.
Fredag förmiddag: alla föreläsningar och clinics kommer vara i stora ridhuset i Flyinge, som är uppvärmt till rumstemperatur. Utställningen/ montrarna kommer också att vara där och på så sätt rör sig deltagarna hela tiden bland utställarna.

Fredagskvällen kommer vi vara kvar i ridhuset och ha en lite mindre formell middag med underhållning. Kvällen startar med sponsorernas och utställarnas tid då vi ställer fram en bar och minglar bland utställarna.

Lördagen fortsätter vi med programmet i ridhuset så utställarna behöver inte packa ihop och flytta montern. Det blir bussar mellan hotellet i Lund och Flyinge.

Vi avslutar lördagen med middag på hotellet och efterföljande party. På söndagen börjar vi 9.30 med information från pensionsmyndigheten, därefter hålls årsmötesförhandlingar.

Tillsammans med de sponsorer som är klara Mustad, Kerckhaert och Werkman presenterar vi stolt årets föreläsare:
Grant Moon – flerfaldig världsmästare i hovslageri med en enorm erfarenhet i bagaget, sponsor Mustad.
Dr Chris Pardoe – erkänd hovslagare som doktorerade 2011 med “Mechanics of Hoof Impact and Loading in the Horse” sponsor Werman.
Dr Renate Weller – professor med special område inom bilddiagnostik och jämförande biomekanik, sponsor Kerckhaert.

Tävlingar kommer att hållas också, (mer info kommer).
Kallelse till Årsmöte.

Svenska hovslagareföreningens årsmöte hålls söndagen den 9/4 klockan 10.30 på Hotell Ideon, Lund. Sedvanliga årsmötesförhandlingar och val. Motioner ska vara styrelsen tillhanda senast 7/2. Handlingar finns att tillgå två veckor innan mötet, se hemsidan. Årsmötet är öppet endast för medlemmar. Priser (inkl. moms) Tack vare samarbete med Flyinge och Elite Hotel Ideon i Lund kan vi i år erbjuda väldigt bra pris! Alt 1 Hela kalaset: I priset ingår två nätters logi med frukost, lunch, kaffe och middag på Flyinge den 7/4. Lunch på Flyinge, tre-rätters middag på Hotel Ideon 8/4 samt lunch och kaffe på Hotel Ideon 9/4. Enkelrum 7-9/4: medlem 2850 kr /icke medlem 4850 kr Del i dubbelrum 7-9/4: medlem 2250 kr / icke medlem 4250 kr Alt 2 Halva kalaset: I priset ingår en natts logi och frukost, lunch och middag valfri dag. Enkelrum valfri dag: medlem 1750 kr / icke medlem 3750 kr Del i dubbelrum valfri dag: medlem 1450 kr / icke medlem 3450 kr Endast föreläsningar båda dagarna: medlem 0 kr /icke medlem 2000 kr Enstaka luncher kan köpas på plats, middagarna måste däremot förbokas. Anmälan Anmäl dig direkt till hotellet och uppge vid bokning koden ”Svenska Hovslagareföreningen”. Priset är garanterat till 9 mars 2017 men vi önskar anmälan snarast möjligt för att det underlättar planeringen. Hotellet vill helst ha bokning på mail på följande adress: reservation.lund@elite.se om mail inte är möjligt telefon 046-2871105. Glöm inte att uppge koden ”Svenska Hovslagareföreningen”. Tänk på att det är viktigt att du betalat din medlemsavgift för att inte debiteras som icke medlem då hotellet stämmer av mot medlemsmatrikeln.