AUKTION på Årsmöteshelgen, 23-25/3, 20018 för Svenska landslaget.

SVENSKA LANDSLAGETS AUKTION 2018

Syftet med aktionen är att samla in pengar som ska täcka en del av de kostnader så som startavgifter, flyg och hotell när både seniorlaget och lärlingslandslaget ska representera Sverige i lag-vm i Stoneleigh (England) i September.

Auktionen kommer hållas i samband med svenska hovslagarföreningens årsmöte 24/3 på Solvalla under middagen på lördagkväll.

Om du inte har möjlighet att närvara under auktionen så kan du redan nu lägga ett hemligt bud som ett privat meddelande. Då kommer du hänga med i budgivning med 200kr ända tills ditt maxbud är nått. Maila då pershovslageri@gmail.com med ditt maxbud och dina faktureringsuppgifter. Du kommer att bli meddelad under kvällen om just ditt bud blev det vinnande budet.

Lagen består 2018 av:

Seniorlag: Rickard Svärd, Per Nilsson, Simon Bodner, Martin Bruks, Tobias Nilsson (reserv)

Lärlinglag: Linus Lundgren, Christofer Asklöv, Jonatan Olsson, Elias Hasselgren, Johannes Sandsten (reserv). Lagledare Nicke Petterson

Tobias Nilsson

Framsko av koppar till trä-preparat

2st pritchlar gjorda av Elin Bäcklund

Stämpelhammare gjord av Christoffer Asklöv

Konstsmide gjort av Zola Emma-Märta Runsten

Skotavla med skor från landslaget 2017

Detta är en exklusiv samling av skor som gjordes i Stoneleigh 2017. En sko av varje tävlande.

Raspställning ”storken” är sponsrad av team Gotland

6 mm smidestång av Jesper Eurenius,

gjord inför en av klasserna i Calgary.

Underhuggare, sponsrad av Nicke Petterson.

Nitjärn, gjort av Kenneth Stetter.

Stämpelhammare gjord av

Christoffer Asklöf & Linus Lundgren