Landslag & uttagningar 2016

Den 9 januari 2016 avhölls den första uttagningen till landslag och lärlingslandslag som ska representera Sverige utomlands.

Vi hade förmånen att få vara i BYS Hovslagarskolas lokaler på Axevalla Travbana.

Vi tackar BYS för ett utomordentligt väl mottagande och ett stort tack även till domare Niklas Pettersson, Bollnäs som hade fullt upp hela dagen.

RESULTAT:

De fyra som under 2016 ingår i landslaget är Jesper E Eurenius, Simon Bodner, Daniel Ahlberger och Per Nilsson. Reserv Rikard Svärd.

Lärlingslandslaget består nu av Evelina Ekdahl, Mattias Hjalmarsson, Elin Bäckström och Tyra Eklund. Reserv Linda Ledin.

Nedan lärlingsklassens modellskor.

Diamond toe-skon görs tillsammans med framskon med masselotkappa. Bakskon görs tillsammans med extensionskon.
Hammarfinish gäller på samtliga skor. Lämplig söm samt endast breddmått gäller.

Diamondtoe

Framsko med masselotkappa